דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך אפשר להרוויח כסף בנדלן בשנת 2015 

מאת    [ 29/07/2015 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 1565 פעמים ]

שנת 2015 עוד לא הסתיימה וכבר כנראה תיזכר עוד הרבה מאוד שנים ארוכות כ"שנת הגזירה" בכל הנוגע להטלות המס ששר האוצר מטיל על משקיעי הנדל"ן. משקיעים רבים – בין אם מהסוג הפרטי ובין אם מהסוג המתוחכם יותר, אלו שרוכשים מספר דירות, כבר למדו והבינו בשנים האחרונות כי שוק הנדל"ן בשיראל מאפשר להם להציג תשואות אדירות על ההשקעה שלהם. מחירי השכירויות והמכירה של דירות בישראל עולים עוד ועוד ונדמה לכולם כאילו מישהו שיחרר לרכבת הזאת את הברקסים והיא לא תעצור. אז שנת 2015 בהחלט תיזכר כשנה שזה החליטו ראשי הקבינט הכלכלי להניח את הברקס על השקעות הנדל"ן הפרטי – אבל משקיעים מתוחכמים יודעים לזהות גם בתוך הכאוס הזה את ההזדמנויות הגדולות שהתחום טומן בו.

שר האוצר והקבינט הכלכלי בעיקר מתמקדים כעת בכל התחום שנוגע לקניה-מכירה של דירות. זאת אומרת הוא בא להתעסק עם הפלח הגדול ביותר של משקיעי הנדל"ן שקונה דירה ומיד מוכר אותה לאחר מכן, לפעמים לאחר שעברה שיפוץ מסוים ולפעמים גם זה לא. אך ישנם פרויקטים מסוג אחר הנקראים פרויקטים פינוי בינוי בתל אביב והסביבה בהם משרד האוצר טרם מתייחס מכיוון שהם עדיין לא זוכים לפופולאריות רבה כל כך כמו הפרויקטים ה"רגילים" שיש בשוק הנדל"ן בארץ.

מהו פרויקט פינוי בינוי – פרויקטים אלו באו לענות על שתי קושיות – הראשונה היא הבעיה של בניינים רעועים שקיימים בארץ שנבנו לפני שנת 1970 ושבעת רעידת אדמה נחשבים למבנים מסוכנים וכאלו שעלולים להתמוטט, השנייה היא צפיפות האוכלוסין הגדולה שמתחילה להצטבר במרכז הארץ ותל אביב בפרט. המדינה והעיריות מעודדות פרויקטים אלו מכיוון שמדובר בהריסה של המבנה הקיים ובנייה של מבנה חדש לחלוטין על אותה הקרקע תוך הגדלת גובה המבנה והוספת דירות נוספות. היזם מצידו בפרויקטים של פינוי בינוי תל אביב ירוויח את שכרו בכך שיזכה בדירות חדשות ואטרקטיביות במרכז העיר תל אביב או במרכז הארץ, הדיירים ירוויחו בניין חדש לחלוטין ודירות גדולות יותר, והעיר תרוויח חידוש עירוני בלי להשקיע אגורה. נשמע כמו עסקה מנצחת לכל הכיוונים?! זה בדיוק ככה.

איך אתם, המשקיע הפרטי והקטן נכנס לתמונה?! פרויקטים שעוברים תהליך של פינוי בינוי לבניין המגורים שלהם זוכים להגדלה מטאורית של הדירות שלהם. לפעמים מדובר בהגדלה של 15-20 אחוזים משטח הדירה הישן. בנוסף, הדירות מקבלות בדרך כלל מרפסות שמש חדשות ושלא לדבר על תשתיות חדשות, פיתוח סביבתי, מעלית וכד' – וכמובן ממ"ד לכל דירה, דבר שבמציאות היומיומית שלנו הופך לדבר חשוב מאוד. אז הנוסחה פשוטה – קונים דירה ב X כסף ומחכים שהבניין יעבור הליך של פינוי בינוי ואז יהיה לכם דירה חדשה ששווה בדרך כלל 30-5ם אחוזים יותר מה X שקניתם אותה.

אז למה לא כולם עושים את זה?! אז זהו, שפה נכנס לתמונה המוח היהודי שאוהב דברים קלים ומהר, וזה לא אחד מהם. פרויקט פינוי בינוי הינו תהליך ארוך טווח שבדרך כלל מיום ההחלטה של דיירי ההבניין לצאת לפרויקט ועד לסיומו יעברו 3-4 שנים, שבינהם יקח חלק בתהליך עניין הבירוקרטיה ולא הבניה בפועל. אתם צריכים לחפש נכס במיקום אטרקטיבי ולדעת להבין שהבניין עומד בתקנות של פרויקט פינוי בינוי, ואף אתם יכולים לברר האם נעשו כבר פניות בעניין מצד הדיירים או יזמים בנושא. לאחר שתרכשו נכס בבניין תוכלו לקדם את סיפור הפרויקט בעצמכם, ובכך להרוויח הרבה מאוד כסף.

בהצלחה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב